Monday, August 17, 2009

There is not a thing as strong as my love for you

I've lost my heart to this "little" puppy. I'm happy when she is around, when she is by my side. I love it when she sleeps in my bed, even tough she takes up a lot of space. I love it when she wakes me up in the morning my licking my face. I love her more than a lot of things here in life.

Efter det att Pixie och Nellie dog trodde jag aldrig att jag skulle kunna älska en hund lika mycket som jag älskade dem. Men så kom den lilla schäfer valpen in i mitt liv och stal mitt hjärta. En enda blick från hennes bruna ögon och jag var fast. Hon älskar antagligen inte mig lika mycket som hon älskar Robin, men jag vet att jag betyder massa för henne. Det är en underbar känsla att vara borta i en timme för att återvända till en hund som beter sig som man varit borta i flera år. Det är inget falskt över den glädjen hon visar, den är äkta och det gör att man känner sig älskad.

När hon väljer att sova hos mig istället för hos Robin får jag en varm känsla i magen och jag somnar då med ett leende på läpparna. Att hon inte stannar hela natten spelar ingen roll, för hon stannar i alla fall tills det att jag somnat. Det är som att hon vet att jag somnar lättare med henne vid mina fötter. Om jag stänger dörren till mitt rum så står hon utanför och krafsar och gnäller för att bli insläppt. Om mamma skäller på mig så går hon emellan och försöker skydda mig från de hårda ord som slängs i mitt ansikte (no offence mamma, men du kan vara en riktig bitch). Hon blir extremt avundsjuk om någon ska krama mig och trycker sig in emellan, och skulle en annan hund våga nosa på mig så blir hon tvärilsk. Det är som om hon säger; det där är min matte och rör henne inte!

Just nu är min enda rädsla att hon ska dö eller att Robin ska ta med henne när han flyttar hemifrån. Det känns så orättvist, jag tar hand om henne mycket mer än vad Robin gör. Dock vet jag att det är Robins hund och hon skulle antagligen välja honom över mig om det skulle behövas. Husse kommer först och sedan lill-matte. Om Robin gör slag i saken och flyttar till Finland så vet jag inte vart jag ska ta vägen. Att flytta med Nikki in till stan kan jag väl klara, det är inte så långt, men till Finland?! Det är lite längre och mycket svårare.

Vad som än händer så älskar jag i alla fall Nikki av hela mitt hjärta <3<3
Puss på dig min lilla snuttis <3<3

Ha det // Erika
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment